VANNGYM PÅ GULLBRING

I dag var det å stå tidlig opp for å få levert labraporten fra VO2-max testen som var tidligere forgie uke. Etterfulgt av tre timer idrettsfysiologi og treningslærelse. Det som var det store på skolen i dag, var de gratis camelback-flaskene noen personer som sto på stand delte ut. Og som alle vet er ordet GRATIS det som skal til for å fange en students oppmerksomhet. Vi idrettstudenter lyttet flittig til noe av det rare disse personene snakket om og latet som vi forsto alt. Saken var bare den at ingen skjønte bæret av hva de snakket om. Men etter rundt 15 minutters tokk vi tak i en camelback og stakk opp til en ny times undervisning.

Senere på dagen kjørte jeg en liten CrossFit.

Dagens WOD var som følger.

Så mange runder som mulig på 10 min av:

10 x pull-ups

10 x T2T (toe 2 bar)

Etter denne lille CrossFiten var det på tide å komme seg på jobb. Først hadde jeg en gruppetime i kettlebell, etterfulgt av vanngym. Vanngym er trening i vann. På denne treningen er det deltakere i aldersgruppen 20 - 70 år. Vi kjører som oftest basketball som oppvarming, før vi går i gang med hoveddelen som består av sirkeltrening og løping. Er det noe jeg har lært fra denne økta er det at man ikke skal undervurdere disse damene. I løpet av forgie semester klarte de å rakne en av mine badebukser slik at jeg sto der med halve rompa bar. Men dette er en kjernegjeng som jeg absolutt har masse glede av å trene. I nyere tider har vi også fått inn en ny ung gutt. Dette er noe jeg synes er tøft gjot og ikke minst liker damene dette. 

Under ser dere noen bilder fra dagens vanngym:

Her ser dere godgjengen.

Her er to av damene i full gang med ristern.

Her er en oversikt over hvor vanngym foregår. Som dere ser er alle i full gang og det er 100 % fokus.

Padling er en versting.

Min gode hjelpedeltaker. Denne karen sette damene og jeg stor pris på. Han møter opp til alle vanngym timene med et godt humør og han er flink til å hjelpe en litt stressa instruktør som kommer rett fra en annen instruktørtime.

Etter vanngym møtte jeg noen kompiser og vi skulle da i gang med svømmetreningen våres som er fast hver mandag. I dag besto svømmeøkta av:

8 X 200 meter med start hvert 4. minutt.

8 x 100 meter med start hvert 2. minutt.

Da hopper jeg i løppekassa så snakkes vi plutselig ;)

NATTA !!

Én kommentar

lemonstyle

18.09.2012 kl.00:21

Gøyt da, fine bilder <3

Skriv en ny kommentar

Sondre

Sondre

25, Arendal

Jeg er en aktiv triatlet og løper. Ellers driver jeg en del med CrossFit som alternativ trening for triathlon. På denne bloggen kommer jeg til å skrive om min hverdag som idrettsutøver. Fokuset kommer til å dreie seg mye om treninger, konkurranser og kosthold mm. Forespørsler om annonsering, samarbeid og sponsing kan sendes til sondre.solheim@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits