BODY BEAST

I dag har jeg prøvd ut et nytt styrketreningsprogram jeg har planer om å følge de neste 90 dagene. Med dette programmet er planen å bli litt større i muskelmasse og rippe meg skikkelig slik at jeg oppnår en markant musklatur. Det nye treningsprogrammet heter Body Beast og er laget av proffesjonelle bodybuildere - og fitness utøvere. Programmet er lagt opp til at man skal ha 6 treningsøkter i uka på mellom 1 - 1,5 time. Man får 1 hel dag i uken til hvile. Som sagt er dette et prøveprosjekt fra min side og planen er å bryte dersom vekten min går for drastisk opp. Dersom det er noen av dere som lurer på noe rundt dette treningsprogrammet er det bare å ta kontakt. 

Jeg vil selvfølgelig fortsette med en del cardio og CF ved siden av denne styrketreningen.

Under ser dere noen bilder fra produsentene av programmet.



http://www.google.no/imgres

http://www.google.no/imgres

http://howdoigetfit.com

http://www.google.no/imgres

4 kommentarer

- undrende

19.11.2012 kl.23:34

hvorfor skal du kjøre mye kondisjon ved siden av om målet ditt er å øke i muskelmasse? tror du ikke det vil spille negativt ut på volumbyggingen? hvorfor ikke bare konsentrere seg om en ting av gangen? øke for mye i vekt .. er vel ikke mulig å øke så fryktlig mange kg i året i muskelmasse så da er det vel bare å kutt ened på kcal om du legger på deg for mye..?

bare lurer..

Rune

19.11.2012 kl.23:51

Støtter kommentaren over....selv kjører jeg nå en periodisering hvor målet er todelt:

1 - øke i vekt

2 - øke i muskelmasse

I denne perioden kjører jeg veldig tunge løft og lange pauser mellom settene - typ 5x5 etc.

etter jul kommer jeg til å fortsette til en viss grad med dette, men implementere mer CF og cardio i øktene for å gå litt ned i vekt men holde på muskelmassen(mer ripped).

For meg har det fungert veldig bra denne høsten!

eks: 1RM i benkpress ca 20 juli var 95 kg

onsdag i forrige uke trente jeg 6x6 i benken med 95 kg.

gått opp fra 75 kg til 82 kg ila denne perioden - har forsåvidt gått ned igjen til ca 80 kg fant jeg ut i dag =/

Rune

19.11.2012 kl.23:59

...innser at det er sent på kveld. mente å skrive styrke og ikke masse over. Men massen følger ÅPENBART på når en går opp i vekt og løfter TUNGT ;)

Sondre

20.11.2012 kl.00:59

Som du kan lese om meg driver jeg aktivt med triathlon og må derfor oppretholde det som kreves i denne idretten. Jeg jobber til daglig på treningssenter og liker det med å prøve ut nye treningsopplegg. Siden jeg vil opp litt i vekt (ikke så mye at det faller negativt på triathlonprestasjonen) og bli noe mer ript synes jeg det kunne være spennende å teste dette 90 dagers treningsprogrammet.
Det er bare fint at du spør, så håper jeg at du ser litt hvordan jeg tenker.

Skriv en ny kommentar

Sondre

Sondre

25, Arendal

Jeg er en aktiv triatlet og løper. Ellers driver jeg en del med CrossFit som alternativ trening for triathlon. På denne bloggen kommer jeg til å skrive om min hverdag som idrettsutøver. Fokuset kommer til å dreie seg mye om treninger, konkurranser og kosthold mm. Forespørsler om annonsering, samarbeid og sponsing kan sendes til sondre.solheim@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits