NYTT MÅL I SIKTE

I går fant jeg ut at jeg ville sette meg et kort delmål for den nærmeste fremtid. Planen er å klare å løpe fire intervalldrag på en kilometer med en hastighet på 20 kilometer i timen. Dette målet skal oppnås før bursdagen min den 4. mars. Det vil men andre ord si at jeg har i overkant av en måned på å klare det. Jeg vil si at det er innen rekkevidde bare jeg er flink nok til å trene intervaller i perioden. Da jeg testet i går, klarte jeg å holde ut i totalt 3,3 kilometer før jeg måtte redusere hastigheten. Det vil si at jeg manglet usle 700 meter. 

Jeg mener som idrettsutøver at det å sette seg små delmål er en viktig ting å gjøre dersom man har lyst til å opprettholde motivasjonen til å trene hardt. Jeg pleier ofte å sette meg nye delmål hver 2. - 3. måned slik at jeg alltid har nye fokuspunkter i treningen min. Det vil også gjøre til at det blir mer kvalitet på treningen jeg foretar meg, noe som igjen kan ha direkte effekt på prestasjon under konkurranse.

Ta å tenk deg om og finn deg et mål som kan være realistisk for deg å oppnå i løpet av de to neste månedene og gå skikkelig inn for å oppnå dette målet. Når du klarer målet vil du kjenne at motivasjonen din øker og du blir gira på å presse deg hardere for oppnåelse av nye målsettninger.

Kilde: http://www.sodahead.com/fun/caption-this/question-1652371/

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Sondre

Sondre

25, Arendal

Jeg er en aktiv triatlet og løper. Ellers driver jeg en del med CrossFit som alternativ trening for triathlon. På denne bloggen kommer jeg til å skrive om min hverdag som idrettsutøver. Fokuset kommer til å dreie seg mye om treninger, konkurranser og kosthold mm. Forespørsler om annonsering, samarbeid og sponsing kan sendes til sondre.solheim@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits