HVORDAN DRIVE EFFEKTIV STYRKETRENING

Som sagt i et tidligere blogginnlegg bruker mange opp mot to timer nr de driver styrketrening. Hvorfor gidder man det ?

Jeg som triathlet har gtt mer og mer bort fra reine styrkekter og begynt med mer intensiv stasjonstrening. Jeg har 1-2 ganger i uka der jeg trener rein tung beinstyrke. Dette er i all hovedsak med tanke p power p sykkelen, alts hvor mye watt jeg klarer jobbe med.

Sett bort i fra dette gr resten av styrkektene mine ut p HIT og HIIT (Hy intensiv trening og hy intensiv intervall trening).

HIT - Er da hy intensiv trening der man ikke har pauser under selve kta.

HIIT - Er da hy intensiv trening som foregr i intervaller og vil da si med pauser i kta.

Forgje uke hadde jeg og min gode jobbkolega Marte oss en skikkelig HIIT kt som varte i neste 45 min. Vi kjrte 1 min arbeid p hver stasjon og hadde bare 15 sek pause fr vi skulle sette i gang med neste velse. velsene som ble kjrt var:

Pull - ups

Hoppendes utfall

Spartan roll

Giant throw

Deadlift

Front squat

Skipper`n

Plate jump

Man kan selvflgelig selv velge hvilke velser man vil kjre. Man kan legge kta til rette for spesifikke kter som har strre fokus p enkelte muskelgrupper.













PRV DET UT DA VEL :D

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Sondre

Sondre

25, Arendal

Jeg er en aktiv triatlet og lper. Ellers driver jeg en del med CrossFit som alternativ trening for triathlon. P denne bloggen kommer jeg til skrive om min hverdag som idrettsutver. Fokuset kommer til dreie seg mye om treninger, konkurranser og kosthold mm. Foresprsler om annonsering, samarbeid og sponsing kan sendes til sondre.solheim@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits