SPARTAN WORKOUT

I gr fikk jeg skaffe meg litt ny treningsmotivasjon da jeg var p kino og s "300 rise of an empire" . Etter den frste filmen i serien kom ut, ble det satt seg store sprsmlstegn om kroppene til skeespillerene. Var de ekte, og i s fall hvordan hadde de eventuellt klart f den syke kroppen. Det ble da resultert i at skuespillerene hadde gtt gjennom en omfattende treningsplan som forandret deres kroppsfysikk drastisk. Treningsktene var bygd opp av velser som bygget muskler samtidig som de var effektive i forhold til fettforbrenning.

Etter at ryktene gikk om at dette var kropper skuespillerene hadde trent seg opp til i lpet av kort tid, var det bare kort tid fr "300" trenden startet. Alle ville ha hnd om hvordan disse treningsprogrammene var. N tenker du sikkert, "hvordan ser et slik program ut ?". Jo, dersom du vil prve en skalt "300" kt er dette en av treningsktene du trenger gjennomfre.

Er du SPARTA ?

Ta gjerne et bilde p instagram oghashtag (#) og alfakrll (@): fit4tri

1. PULL-UPS (50 rep)

Ta tak i pull-up baren med en overgrep som er litt bredere enn skulderbredde fra hverandre, og henge p en armlengdes avstand. Trekk brystet til baren, pause, og deretter senke kroppen tilbake til utgangsposisjonen.

2. DUMBBELL DEADLIFT (50 rep)

Sett manualer p gulvet og st mot dem. By hofter og knr, og ta tak i manualer med en overhand grep. Lft manualene opp og ha fokus p ikke krumme ryggen.

3. PUSH-UPS (50 rep)

G ned p alle fire og plasser hendene p gulvet med skulderbreddes avstand. Senk kroppen til brystet nesten berrer gulvet. Pause p bunnen, og deretter presse deg tilbake til startposisjon s raskt som mulig.

4. BODY-WIGHT JUMPSQUAT (50 rep)

Plasser fingrene p baksiden av hodet og trekk albuene tilbake, slik at de er i trd med kroppen din. Dypp knrne i forberedelse til hoppe. Eksplosivt hoppe s hyt du kan. Nr du lander skal du umiddelbart dyppe ned i squat fr du spenster igjen.

5. V - UPS (50rep)

Ligg p ryggen, hold armene rett over toppen av hodet ditt. I n bevegelse skal du heve bde bein og overkropp. Senk kroppen tilbake til utgangsposisjonen.

6. DUMBBELL PUSH PRESS

St og hold et par manualer skulderbredde posisjon, med armene byd og hndflatene mot hverandre. Fttene br ha en avstand tilsvarende skulderbredde. knrne skal vre litt byd. Dypp knrne i en og samme bevegelse skal du presse hantlene over hodet p en eksplosiv mte.

7. PULL-UPS (50 rep)

Ta tak i pull-up baren med en overgrep som er litt bredere enn skulderbredde fra hverandre, og henge p en armlengdes avstand. Trekk brystet til baren, pause, og deretter senke kroppen tilbake til utgangsposisjonen.

Kilde:

http://nypost.com/2009/08/26/gerard-butler/#1

http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1240442/Gerard-Butler-packs-paunch-Barbados-holiday-Spartan-muscles-distant-memory.html

2 kommentarer

Caroline

14.03.2014 kl.13:14

Ble ikke s ille detta da! Hehe

Lars

14.03.2014 kl.13:30

Maskin! ;)

Skriv en ny kommentar

Sondre

Sondre

25, Arendal

Jeg er en aktiv triatlet og lper. Ellers driver jeg en del med CrossFit som alternativ trening for triathlon. P denne bloggen kommer jeg til skrive om min hverdag som idrettsutver. Fokuset kommer til dreie seg mye om treninger, konkurranser og kosthold mm. Foresprsler om annonsering, samarbeid og sponsing kan sendes til sondre.solheim@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits