SPARTAN WORKOUT

I går fikk jeg skaffe meg litt ny treningsmotivasjon da jeg var på kino og så "300 rise of an empire" . Etter den første filmen i serien kom ut, ble det satt seg store spørsmålstegn om kroppene til skeespillerene. Var de ekte, og i så fall hvordan hadde de eventuellt klart å få den syke kroppen. Det ble da resultert i at skuespillerene hadde gått gjennom en omfattende treningsplan som forandret deres kroppsfysikk drastisk. Treningsøktene var bygd opp av øvelser som bygget muskler samtidig som de var effektive i forhold til fettforbrenning.

Etter at ryktene gikk om at dette var kropper skuespillerene hadde trent seg opp til i løpet av kort tid, var det bare kort tid før "300" trenden startet. Alle ville ha hånd om hvordan disse treningsprogrammene var. Nå tenker du sikkert, "hvordan ser et slik program ut ?". Jo, dersom du vil prøve en såkalt "300" økt er dette en av treningsøktene du trenger å gjennomføre.

Er du SPARTA ?

Ta gjerne et bilde på instagram og hashtag (#) og alfakrøll (@):  fit4tri 

1. PULL-UPS (50 rep)

Ta tak i pull-up baren med en overgrep som er litt bredere enn skulderbredde fra hverandre, og henge på en armlengdes avstand. Trekk brystet til baren, pause, og deretter senke kroppen tilbake til utgangsposisjonen.

2. DUMBBELL DEADLIFT (50 rep)

Sett manualer på gulvet og stå mot dem. Bøy hofter og knær, og ta tak i manualer med en overhand grep. Løft manualene opp og ha fokus på å ikke krumme ryggen.

3. PUSH-UPS (50 rep)

Gå ned på alle fire og plasser hendene på gulvet med skulderbreddes avstand. Senk kroppen til brystet nesten berører gulvet. Pause på bunnen, og deretter presse deg tilbake til startposisjon så raskt som mulig.

4. BODY-WIGHT JUMPSQUAT (50 rep)

Plasser fingrene på baksiden av hodet og trekk albuene tilbake, slik at de er i tråd med kroppen din. Dypp knærne i forberedelse til å hoppe. Eksplosivt hoppe så høyt du kan. Når du lander skal du umiddelbart dyppe ned i squat før du spenster igjen.

5. V - UPS (50rep)

 

Ligg på ryggen, hold armene rett over toppen av hodet ditt. I én bevegelse skal du heve både bein og overkropp. Senk kroppen tilbake til utgangsposisjonen.

6. DUMBBELL PUSH PRESS

Stå og hold et par manualer skulderbredde posisjon, med armene bøyd og håndflatene mot hverandre. Føttene bør ha en avstand tilsvarende skulderbredde. knærne skal være litt bøyd. Dypp knærne i en og samme bevegelse skal du presse hantlene over hodet på en eksplosiv måte.

7. PULL-UPS (50 rep)

Ta tak i pull-up baren med en overgrep som er litt bredere enn skulderbredde fra hverandre, og henge på en armlengdes avstand. Trekk brystet til baren, pause, og deretter senke kroppen tilbake til utgangsposisjonen.

Kilde:

http://nypost.com/2009/08/26/gerard-butler/#1

http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1240442/Gerard-Butler-packs-paunch-Barbados-holiday-Spartan-muscles-distant-memory.html

2 kommentarer

Caroline

14.03.2014 kl.13:14

Ble ikke så ille detta da! Hehe

Lars

14.03.2014 kl.13:30

Maskin! ;)

Skriv en ny kommentar

Sondre

Sondre

25, Arendal

Jeg er en aktiv triatlet og løper. Ellers driver jeg en del med CrossFit som alternativ trening for triathlon. På denne bloggen kommer jeg til å skrive om min hverdag som idrettsutøver. Fokuset kommer til å dreie seg mye om treninger, konkurranser og kosthold mm. Forespørsler om annonsering, samarbeid og sponsing kan sendes til sondre.solheim@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits