KORT OG GODT AF

Etter at min lillesøster stillte i athletic fitness har jeg fått litt dilla på å kjøre styrkeøvelsene som intervalldrag. Athletic fitness går i all hovedsak ut på at man først skal posere for så å gjennomgå de tre fysiske testene, som er pull-ups, roing og dips. Ut i fra dette teller posering 33 %, pull-ups og dips 33 %,  og roing 33 %. Er man blandt topp 6 etter gjennomkjøringen kommer man til finale som er posering. 

Det er altså disse fysiske testene jeg bryner meg på nå og øktene jeg kjører er slik:

3 Runder 

Pull-ups - så mange man klarer i løpet av 1,5 min. Glipper du taket kan du ikke begynne om igjen.

Roing - 1,5 min

Pause - 30 sek

Dips - så mange du klarer

Denne økta har jeg nå kjørt i ca. 1 måned og jeg kjenner forbedring på alle tre øvelser. Man jobber både med styrke og kondisjon og som sagt bruker jeg dette som en intervalløkt. Test den ut og kimmenter hva du synes. Dersom man ikke klarer pull-ups og dips, kan man kjøre en variant der man bruker strikk som hjelp.

SJALABAIS

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Sondre

Sondre

25, Arendal

Jeg er en aktiv triatlet og løper. Ellers driver jeg en del med CrossFit som alternativ trening for triathlon. På denne bloggen kommer jeg til å skrive om min hverdag som idrettsutøver. Fokuset kommer til å dreie seg mye om treninger, konkurranser og kosthold mm. Forespørsler om annonsering, samarbeid og sponsing kan sendes til sondre.solheim@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits