SPONTAN PÅMELDING TIL IRONMAN BARCELONA

WOOOOW, dette er jo bare helt sykt. Etter at jeg ikke fikk plass på Norseman Extreme Triathlon 2014, har jeg hatt en tanke om kanskje å være med på et annet triathlon som er like langt. Nå har det skjedd !

Da jeg var på jobb forrige onsdag kom jeg over en artikkel om Iron Man Barcelona som for første gang skal arrangeres og tenkte med det samme at dette skulle jeg være med på. Jeg sjekket nettbanken for å se om jeg hadde pengene til å melde meg på. Få sekunder etter hadde jeg fått bekreftelse på at jeg var påmelt og at de gledet seg til å se meg på startstreken den 5. oktober. Dette blir da min aller første fulldistanse Iron Man.

Så allerede nå begyner forberedelsene til denne konkurransen. All konkurranse denne sesongen kommer til å bli kjørt som ett ledd i forberedelsene til IM Barcelona. Jeg starter da med lørdagens maraton (42 km) som går mellom fjellovergangen Brokke - Suleskar, for deretter å delta på Tromøytrimmen (12 km) på søndagen. Jeg vet at tiden frem til IM Barcelona kommer til å bli steinhard og motivasjonen vil kanskje  ikke alltid være på topp, men dette kommer jeg til å se på som god mental trening. For å gjennomføre en fulldistase Iron Man kreves det ikke bare at man er fysisk sterk, det stilles nesten like store krav til det psykiske og mentale. 

Dersom det er noen av dere lesere som sitter inne med god relevant kompetanse (trening, skadeforebygging, kosthold, mental trening osv) tar jeg gjerne imot råd med åpne armer ;)

Her er noen bilder fra fjorårets arrangement (Challenge Barcelona):





GLEDER MEG MAX...SJALABAIS

3 kommentarer

roar

22.05.2014 kl.17:43

Jeg mener og tror at jeg har gitt deg det optimale verktøyet i Total Recall. Når begge hjernehalvdelene samarbeider gir dem deg De beste tilbake meldingene.Da har du den beste oversikten over situasjon og tar de beste valgene.Mao Hjernen kan gi deg 3 forskjellige perspektiver om situasjonen som er. 1 den for negative perspektiv ,tar med for mange konsekvenser- du begynner å bli sliten.2 den for posetive perspektiv ,alt går bra .Tenker ikke konsekvenser,ser ikke resultatet av handlingen. Mye energi,usikker ,men den kan få en bråstopp...går fort tom.

3 perspektiv er når du bruker fornuften og tar de beste valgene ut i fra din erfaring og du bruker mye mindre energi i dine bevegelser da muskler og sener samarbeider bedre når hjernen har full kontroll...Når du nærmer deg slutten av løpet er mange så sliten at den negative tar over,. Greier en å holde blodsukkeret oppe da er man sikret et postivt vinkling på situasjonen..

.Eks en person med perspektiv 2 har alltid store problemer med en i perspektiv 1 så det er veldig sjeldent å se at de er venner...mer uvenner. Men en i 3 har ingen problemer med å forholde seg til 1 og 2...når dem er låst i 1 og 2 men mitt mål er å bli låst i 3 da har jeg den indre ro..

Frank Pedersen

25.05.2014 kl.21:27

Hva pokker er det Roar skriver om? Uansett: Lykke til Sondre :) Blir bra!

Tine L

03.06.2014 kl.22:30

Gratulerer så mye! Masse lykke til! :D

Skriv en ny kommentar

Sondre

Sondre

25, Arendal

Jeg er en aktiv triatlet og løper. Ellers driver jeg en del med CrossFit som alternativ trening for triathlon. På denne bloggen kommer jeg til å skrive om min hverdag som idrettsutøver. Fokuset kommer til å dreie seg mye om treninger, konkurranser og kosthold mm. Forespørsler om annonsering, samarbeid og sponsing kan sendes til sondre.solheim@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits