TRO AT DU KAN

I dag var det en ny dag med ny treningsglede. Dagens første økt startet 07.30 og da var det 4 x 8 minutters løpsintervall som skulle gjennomføres. Tempoet begynner å bli bra nå og jeg klarer å pushe meg til å holde 17 km/t på alle fire dragene. Mellom hvert drag har jeg 2 minutter pause, noe som akkurat er nok til å få ned pulsen.

Dagens andre økt ble på drøye 3 timer. Jeg ble invitert med på å spille litt fotball, og for de som kjenner meg vet at dette absolut ikke er min greie. Jeg trodde det bare skulle være en gjeng fra klassa, men da jeg dukket opp viste det seg at det var en hel gjeng med fotballglade mennesker som i mine øyne var rimlig proffe. Etter nesten to timer var fotballtreninga over og det var klart for å gå opp i styrkerommet for å få unnagjort noen siste øvelser. 

100 x pull ups, 200 x push ups og 100 x dips med egen kroppsvekt var det som skulle gjøre denne dagen komplett, men med støle armer etter gårsdagens pad-svømming ble dette en finish som krevde en stor del mental styrke. Etter 45 minutter var også dette overstått og jeg var klar til å nyte resten av kvelden.

Hva har du gjort i dag ?



2 kommentarer

rundtomkringtrorjeg

08.01.2015 kl.21:00

En tøff da :-) Har selv trent. Nøyer med 1 økt på dagen. Kjører 2 timer totalt. Oppvarming 10 km spinning. Styrke. bein, rompe, rygg, nakke, biceps. Prøver og ha 48 timer vile på hver muskelgruppe. Er ikek let og holde igjen altid da men...) Du trener veldig mye, hvor mange timer i uka kjører du? På vintern så kjører jeg 13 timer i uka, vår, sommer og høst (mer jogging og løping) blir det fort 16-18 timer i uka. Man blir hektet))

Sondre

09.01.2015 kl.17:27

rundtomkringtrorjeg: Jeg ligger på et sted mellom 18 og 30 timer i uka. Jeg kjører litt bolktrening så det varierer :)

Skriv en ny kommentar

Sondre

Sondre

25, Arendal

Jeg er en aktiv triatlet og løper. Ellers driver jeg en del med CrossFit som alternativ trening for triathlon. På denne bloggen kommer jeg til å skrive om min hverdag som idrettsutøver. Fokuset kommer til å dreie seg mye om treninger, konkurranser og kosthold mm. Forespørsler om annonsering, samarbeid og sponsing kan sendes til sondre.solheim@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits