LETT PÅ MORGENTRENING

4000 meter med rolig svømming (sone 1 - 2) er nå unnagjort. Dette er en økt som varer i rundt 1 time og 30 minutter. Generellt er det viktig å tenke på hva man putter i seg før en slik morgenøkt. Det er ikke optimalt å hive i seg masse brød eller gårsdagens middag. 

Når jeg har morgenøkter foretrekker jeg å føle meg lett og fin i kroppen uansett hva slags trening det er. Ofte begynner jeg dagen med en blanding av cottage cheese, yoghurt, honning, granola og banan. Ved siden har jeg gjerne et glass juice og en kopp kaffe. Dette er kombinasjonen som funker bra for meg. Jeg får et jevnt energinivå og frokosten ødelegger ikke for den planlagte økta. 

Når økta er ferdig er det klart for "frokost" nummer to. Da har jeg gjerne et ganske stort måltid som for eksempel kan inneholde 4 - 8 skiver med godt pålegg + en frukt. Etter et slikt måltid er jeg igjen klar for å angripe en ny dag med skole og jobb.

Har du noen erfaring med dårlig eller bra mat før trening ?



2 kommentarer

Tiffany Gnaly

14.01.2015 kl.12:56

Jeg spiser alltid før trening, men venter alltid med å trene en time etter jeg spist :- )

Charlotte C. Gilje

14.01.2015 kl.19:56

Jeg må alltid ha frokost før jeg skal på trening, ellers fungerer jeg ikke bra nok på treningen!

Ha en fin kveld :-)

Skriv en ny kommentar

Sondre

Sondre

25, Arendal

Jeg er en aktiv triatlet og løper. Ellers driver jeg en del med CrossFit som alternativ trening for triathlon. På denne bloggen kommer jeg til å skrive om min hverdag som idrettsutøver. Fokuset kommer til å dreie seg mye om treninger, konkurranser og kosthold mm. Forespørsler om annonsering, samarbeid og sponsing kan sendes til sondre.solheim@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits