HIT THE GYM

I dag startet jeg dagen med en skikkelig styrkeøkt, totalt 300 repetisjoner skulle gjennomføres. Disse 300 repetisjonene skulle fordeles likt på tre kjempefine kroppsvektsøvelser. Øvelsene det er snakk om er pull-ups, dips og push-ups. 

Som triatlet og kondisjonsutøver synes jeg disse øvelsene er svært gode. For det første øker jeg ikke noe særlig i muskelvekst og for det andre så føler jeg at det gir en positiv effekt når det kommer til svømming. Jeg føler at kraften i svømmetaket og kontakten med den aktive musklaturen øker. Totalt sett har jeg sett at tiden på svømmetestene mine har forbedret seg, dette gjelder både på 200, 500 og 1000 m. Selv om det bare er snakk om sekunder så mener nå jeg at all forbedring er god forbedring. 

Videre i dag er planen at jeg snart skal av gårde på en treningsøkt nummer to. Da er det 4 x 8 minutters intervaller som skal drepes. Tempoet jeg skal prøve å holde i dag er 18 km/t.

Hva er dine planer for å få en aktiv dag ?










4 kommentarer

anonym

22.01.2015 kl.12:55

hvor tidlig er du på spicheren når det er så tomt??? alltid fullt når jeg er der :(

ironfitness.blogg.no

22.01.2015 kl.13:11

HAHAHA, er ofte mye mennesker her. Personlig så liker jeg å gjennomføre en morgenøkt i 06-07 tiden ;)

Jørn Larsen

22.01.2015 kl.13:19

så deilig å ha gymmen "nesten" alene :)

Starta dagen med intervaller på sykker'n kl. 05:30 i dag :)

Etterpå blir det en koselig styrkeøkt med kroppsvekt :)

anonym

22.01.2015 kl.13:22

serr, må jeg komme SÅ tidlig for at det skal være få folk? Wow... Hahah.

Skriv en ny kommentar

Sondre

Sondre

25, Arendal

Jeg er en aktiv triatlet og løper. Ellers driver jeg en del med CrossFit som alternativ trening for triathlon. På denne bloggen kommer jeg til å skrive om min hverdag som idrettsutøver. Fokuset kommer til å dreie seg mye om treninger, konkurranser og kosthold mm. Forespørsler om annonsering, samarbeid og sponsing kan sendes til sondre.solheim@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits