ROLIG DAG

I dag har jeg brukt store deler av dagen p avslapning. I morgen er det nemlig klart for den 5. tricupen i Kristiansand triatlonklubb og jeg er veldig revansjesugen etter ha blitt sltt med 2 sekunder forrige gang.

Jeg har ftt trent bra og kroppen fles ogs god, s forutsetningene er der. N gjenstr det bare se hvor god dagsform de andre konkurrentene har nr morgendagen kommer. Jeg skal hverfall gi 100 %.




3 kommentarer

sigri

01.02.2015 kl.11:40

Hei, har noen f spm, hvor ofte og hvor my trener du? Har lyst begynne med triathlon, men symjebassenget me ha er bare pent nokon f dager i veka, i noen f timer? S eg fler eg ikkje fr trent so bra viss eg har lyst prve meg. Nokon tips til ein nybegynner?

Sondre

01.02.2015 kl.15:54

sigri: Hei, jeg trener rundt 17 t/uka p nvrende tidspunkt men da ganske hardt. Tidligere har jeg lagt mellom 20 og 30 t/uka da fordi det har vrt mye langkjr i lav pulssone. Dette er fordelt p rundt 12-14 kter.

Dersom du har lyst til kjre et triathlon s synes jeg bare du skal melde deg p. Dette frer til at du har forpliktet deg til noe, noe som igjen gir en kt motivasjon til trene. Dersom du vil ha en liten mal p hva du br ligge p tidsmessig med trening og en fordeling, s vil jeg anbefale deg begynne med 8-10 timer trening i uka som fordeles slik:

3 t - svmming
4 t - sykkel
3 t - lp

Hper dette kunne hjelpe deg ;)

Theresa

01.02.2015 kl.21:20

Nr du sykler og lper, hvordan gjr du det da? Hvilken tempo? Holder du det samme tempoet i strekk eller har du intervaller?

Skriv en ny kommentar

Sondre

Sondre

25, Arendal

Jeg er en aktiv triatlet og lper. Ellers driver jeg en del med CrossFit som alternativ trening for triathlon. P denne bloggen kommer jeg til skrive om min hverdag som idrettsutver. Fokuset kommer til dreie seg mye om treninger, konkurranser og kosthold mm. Foresprsler om annonsering, samarbeid og sponsing kan sendes til sondre.solheim@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits