ROLIG DAG

I dag har jeg brukt store deler av dagen på avslapning. I morgen er det nemlig klart for den 5. tricupen i Kristiansand triatlonklubb og jeg er veldig revansjesugen etter å ha blitt slått med 2 sekunder forrige gang. 

Jeg har fått trent bra og kroppen føles også god, så forutsetningene er der. Nå gjenstår det bare å se hvor god dagsform de andre konkurrentene har når morgendagen kommer. Jeg skal hverfall gi 100 %.




3 kommentarer

sigri

01.02.2015 kl.11:40

Hei, har noen få spm, hvor ofte og hvor my trener du? Har lyst å begynne med triathlon, men symjebassenget me ha er bare åpent nokon få dager i veka, i noen få timer? Så eg føler eg ikkje får trent so bra viss eg har lyst å prøve meg. Nokon tips til ein nybegynner?

Sondre

01.02.2015 kl.15:54

sigri: Hei, jeg trener rundt 17 t/uka på nåværende tidspunkt men da ganske hardt. Tidligere har jeg lagt mellom 20 og 30 t/uka da fordi det har vært mye langkjør i lav pulssone. Dette er fordelt på rundt 12-14 økter.

Dersom du har lyst til å kjøre et triathlon så synes jeg bare du skal melde deg på. Dette fører til at du har forpliktet deg til noe, noe som igjen gir en økt motivasjon til å trene. Dersom du vil ha en liten mal på hva du bør ligge på tidsmessig med trening og en fordeling, så vil jeg anbefale deg å begynne med 8-10 timer trening i uka som fordeles slik:

3 t - svømming
4 t - sykkel
3 t - løp

Håper dette kunne hjelpe deg ;)

Theresa

01.02.2015 kl.21:20

Når du sykler og løper, hvordan gjør du det da? Hvilken tempo? Holder du det samme tempoet i strekk eller har du intervaller?

Skriv en ny kommentar

Sondre

Sondre

25, Arendal

Jeg er en aktiv triatlet og løper. Ellers driver jeg en del med CrossFit som alternativ trening for triathlon. På denne bloggen kommer jeg til å skrive om min hverdag som idrettsutøver. Fokuset kommer til å dreie seg mye om treninger, konkurranser og kosthold mm. Forespørsler om annonsering, samarbeid og sponsing kan sendes til sondre.solheim@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits