LYST PÅ SIX-PACK ?

God morgen spreke lesere. Som en fin start på dagen tenkte jeg å gi dere et lite mageprogram som dere i dag kan prøve dere på. Uansett hvor mye mage jeg trener så svir alltid denne kombinasjonen. Målet er ikke å gjøre øvelsene fortest mulig men kontrolert. Jo senere bevegelser du gjør, desto mer effektive er de.

Jeg pleier som oftest å kjøre en tierkombo, noe som vil si at jeg kjører 10 repetisjoner på de første 3 øvelsene og avslutter med 10 sekunder hold  eventuelt 10 doble airwalk.

Man kan jo selvsakt også forenkle programmet ved å kjøre en femerkombo som består av 5 repetisjoner per øvelse, ellers kan man forverre det ved å kjøre en tyvekombo som da er 20 repetisjoner per øvelse og 20 sekunder hold eventuellt 20 doble airwalk.

Det som er greit med programmet er at man ikke er avhengig av noe utstyr, så man kan gjennomføre det nesten over alt. Totalt sett så ser jeg at programmet har en total varighet på mellom 15 og 30 minutter, dette kommer helt ann på hvor sent du gjør øvelsene.

3 runder av:

10 x Crunch

10 x Dobbelcrunch

10 x Side til side

10 x (sekunder) Airwalk / hold

Crunch 

Legg deg 



Dobbelcrunch



Side til side



Airwalk




Hold



Hvordan likte du økta ?

Én kommentar

Kjempe gode øvelser!

Skriv en ny kommentar

Sondre

Sondre

25, Arendal

Jeg er en aktiv triatlet og løper. Ellers driver jeg en del med CrossFit som alternativ trening for triathlon. På denne bloggen kommer jeg til å skrive om min hverdag som idrettsutøver. Fokuset kommer til å dreie seg mye om treninger, konkurranser og kosthold mm. Forespørsler om annonsering, samarbeid og sponsing kan sendes til sondre.solheim@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits