PÅ BEDRINGENS VEI

I dag hadde jeg meg en liten gåtur i skogen bare noen få hundre meter utenfor Kristiansand sentrum. På grunn av den lille kondisjonstreninga jeg får gjort for tiden bruker jeg en hver mulighet for å ta meg en liten gåtur.  I sammenheng med denne turen kjente jeg at det kunne være greit å sjekke ut hvordan det ligger an med styrke og stabilitet etter nesten to uker uten løp og beinstyrke. 

Pistol - squat er da en fin øvelse å prøve seg på, men for min del ble det litt tungt. Det virker som både styrka og stabiliteten er blitt svekket, ned kommer jeg men når jeg skal reise meg igjen har jeg ikke nubbesjans. Fra mandag av håper jeg å begynne rolig med både løp og styrke (bein) og la meg si det slik at dette kommer til å kjennes godt.

Er det noen av dere lesere som har erfaring med ligamentrift i korsbåndet og har noe formening om hvor lang tid det tar før man fungerer 100 % igjen evt vet om øvelser som kan hjelpe ? 





Én kommentar

Insanefitnez

20.02.2015 kl.18:26

Good boy!

Ligamentrift er i seg selv ikke helt ufarlig, men du har gode sjanser på å komme deg 100% igjen!

I starten, ta deg rolige joggeturer og lettvekts knebøy/beinpress for å få musklene opp og gå igjen.

Deretter er det bare å kjøre på med knebøy, etbeinsbøy og lignende, samt etterhvert som smerten slipper mer og mer, løp mer ;-) funka for meg for 4 år sia :-)

Skriv en ny kommentar

Sondre

Sondre

25, Arendal

Jeg er en aktiv triatlet og løper. Ellers driver jeg en del med CrossFit som alternativ trening for triathlon. På denne bloggen kommer jeg til å skrive om min hverdag som idrettsutøver. Fokuset kommer til å dreie seg mye om treninger, konkurranser og kosthold mm. Forespørsler om annonsering, samarbeid og sponsing kan sendes til sondre.solheim@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits