MIN 2. EKSTREMBOLKPERIODE

Nå er nok en ekstrembolk påbegynt, noe som vil si at jeg har 10 knallharde dager forran meg med 14 - 16 intervalløkter. Øktene blir som første ekstrembolk fordelt på både svøm, sykkel og løp. Dette er for å forminske den totale belastningen på kroppen og dermed sørge for en mindre skaderisiko. Jeg bryter rett og slett kroppen ned slik at jeg beveger meg i randen for å bli overtrent. Når jeg da får en skikkelig hvileperiode i etterkant vil jeg etter planen få et skikkelig boost og kunne prestere bedre. 

Bolken startet i går (17. september) og skal vare frem til den 28. september. I går startet jeg denne bolken med en real spinningsintervall beståendes av 4 x 8 min på morgenkvisten og en 4 x 500 m svømmeintervall på kveldingen. I dag startet dagen min med en 4 x 8 min løpsintervall på mølle, her klarte jeg å holde meg på rundt 17 km/t. Nå skal jeg straks ned på Solsiden og kjøre en ny spinningsintervall på 4 x 8 min før jeg skal slappe av med en god film i kveld.

Dere lurer sikkert på hvordan jeg klarer å presse kroppen gjennom en slik ekstrembolk ? Det eneste jeg kan si er at det med gode venne, gode kollegaer og klubbkamerater som backer og hjelper meg gjennom øktene er det en lett sak.













 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Sondre

Sondre

25, Arendal

Jeg er en aktiv triatlet og løper. Ellers driver jeg en del med CrossFit som alternativ trening for triathlon. På denne bloggen kommer jeg til å skrive om min hverdag som idrettsutøver. Fokuset kommer til å dreie seg mye om treninger, konkurranser og kosthold mm. Forespørsler om annonsering, samarbeid og sponsing kan sendes til sondre.solheim@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits