HVOR MYE SØVN ?



God kveld kjære lesere ! Klokken er nå passert ti og mørket er for lengst lagt seg over Kristiansand by. Det finnes mange teorier om hvor mye søvn som er optimalt for en vanlig person som studerer eller er i jobb. Personlig har jeg alltid vært en person som har trivdes med en søvnrytme som ofte varte fra 01.00 til 07.00. Etter jeg for ca to år siden flyttet sammen med Tonje har hun klart å overtale meg til en tidligere sengetid som igjen fører til en lenger søvnperiode. Nå sover jeg fort åtte timer og jeg kan love deg at jeg føler forskjellen.

Som idrettsutøver, student og personlig trener står ikke akkurat dagene stille. Problemet er at jeg selv ikke klarer å se hvor viktig en god natt søvn er. Forskjellen på en time ekstra søvn i blant fører til at humør, energi og fokus endrer seg drastisk i en positiv retning og sjansene for at du kan påvirke endres dag negativt forminskes mye. Derfor har jeg gått inn for å minimum sove 7-8 timer hver natt og dette skal i følge teori og litteratur være det optimale sovemønster. 

Mitt beste sovetips til deg er å trykke på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=wvez-mtlmD0&spfreload=10

Nå dette er sagt så ser jeg jo nå at det kanskje er på tide å hoppe til køys, i morgen venter en 2 timers spinningsøkt kl. 08.00.

Hva er ditt beste sovetips ?

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Sondre

Sondre

25, Arendal

Jeg er en aktiv triatlet og løper. Ellers driver jeg en del med CrossFit som alternativ trening for triathlon. På denne bloggen kommer jeg til å skrive om min hverdag som idrettsutøver. Fokuset kommer til å dreie seg mye om treninger, konkurranser og kosthold mm. Forespørsler om annonsering, samarbeid og sponsing kan sendes til sondre.solheim@hotmail.com

Kategorier

Arkiv

hits