oktober 2014

JULEBAKST ALA IRONDAD

I går fikk jeg en herlig pakke i posten av min far. I utgangspunktet trodde jeg det var et sett med sykkelpedaler jeg hadde bestillt for en tid tilbake, men da jeg åpnet pakken måtte jeg le høyt. ...

STAIRWAY TO HEAVEN - DEN ULTIMATE INTERVALLØKA

I går kveld var jeg med Kristiansand Triathlonklubb på en rimelig drøy intervall. Intervallen gikk ut på å løpe / gå opp en trapp til et vannverk i nærheten av byen. Trappa besto av omtrent 270 tra...

FÅ 20 % HOS SANITAS OG UNDER ARMOUR

For noen år tilbake var jeg i Las Vegas og besøkte min lillesøster som på daværende tidspunkt var på utveksling. Jeg og min søster er ganske så likesinnede og deler samme lidenskap for trening og t...

HEAVY LEGS

I dag startet jeg med mitt nye beinprogram. Økta består av fem øvelser som skal gjenomføres med 5-8 repetisjoner og 3 sett. 1. Beinpress 2. Knebøy 3. Markløft 4. Hiptrust 5. Tåhev Denne kombi...

BRUTAL START PÅ DAGEN

Klokken var 06.30 da vekkerklokka ringte. Jeg og Tonje hadde dagen i forveien avtalt å starte en sunnere hverdag der vi to dager i uka skal ha morgentrening. Vi kom oss opp av senge , fikk hevet i ...

4 x 8 min + CF

Forrige uke lærte jeg på skolen at intervallmetoden 4 x 8 minutter skulle være svært effektivt. Derfor var det akuratt det som sto på treningsplanen i dag. Med oppvarming, intervalldrag og pause va...

KONKURRANSE - FEEL FRESH

For meg som er en aktiv person synes jeg det er viktig med kroppshygiene og hvordan man lukter. Hva er vel ikke verre enn lukten av gammel treningssvette. De siste ukene har jeg testet ut tre showe...

HELVETESUKA MED AKTIV EINDOM

Denne uka har jeg fått lov til å være med på et skikkelig artig prosjekt med Aktiv Eindom her i Kristiansand. Med utgangspunkt i boken Helvetesuka av Eirik Bertrand Larssen skulle de leve en uke de...

FROKOST MED HØY STANDARD

Da jeg i på morgenkvisten kom på skolen viste det seg at UIA hadde blitt kåret til delt 1.plass på best trivsel blant studenter i landet. Dette skulle selvsagt feires. SiA stilte med denne anlednin...

MONDAY IS FUNDAY

I dag startet dagen med en fantastisk forelesning med Øystein Sylta. For de som ikke vet hvem dette er, er han en av norges beste løpere/hinderløpere. I 2009 klarte han B-kravet til VM, men ble ikk...

FOR EN DAG

Denne dagen har vært helt konge når det kommer til treningsfronten. Dagen begynte med at jeg, Jonatan og Tonje hadde oss en skikkelig bra Crossfit økt som besto av 10 runder av 10 repetisjoner med ...

HOVRDAN FØLES EGENTLIG EN IRONMAN PÅ KROPPEN

Da jeg var ferdig med min IronMan og fortalte om den her på bloggen var det flere som var interessert i å vite litt mer om hvordan kroppen og beina føles etter en slik påkjennelse og hvordan dagene...

BOOM

Hva er vel ikke bedre enn å starte dagen grytidlig, for så å rese ned på Solsiden for en god treningsøkt og deretter få servert frokosten av sjefen sjøl ?Jeg har i noen dager nå vurdert å stå opp t...

UTSETTELSE

I dag gikk ikke alt helt slik jeg hadde planlagt. Etter en masterpresentasjon fra 8-9 i dag skulle jeg egentlig ta meg en 1500 m i bassenget, men så var det selvsagt i dag de skulle rengjøre alt. D...

FRESH MORNING

God morgen godtfolk. I dag tenkte jeg å gi dere et lite snacktips som passer kjempebra til frokost eller før en treningsøkt. Dette er noe jeg spiser nesten hver eneste dag og jeg føler at den gir m...

SPINNDAY

I dag har all treningen min bestått av å sitte på en spinningsykkel. På morgenkvisten kjørte jeg en fin 30 kilometer på sub 60 min. Etter denne økta var det tid for skole, som i dag besto av en rek...

TIPP TOPP

I går kom jeg igjen tilbake til Norge etter en fantastisk tur i Barcelona, så i dag var jeg igjen klar for å sette igang med treningen for fult. Dagen begynte med en flott intervalløkt med løping p...

KOFFERTEN ER IGJEN PAKKET

Da er kofferten og bikeboxen igjen pakket og klar for hjemreise. Barcelona turen har vært et stort høydepunkt i livet mitt til nå , med at jeg faktisk har klart å gjennomføre min aller første IronM...

BESØK I BARCELONA BY

Dagen begynte med den fantastiske frokosten jeg har fortalt om tidligere, lyst brød og donut med sjokolade. Synes fortsatt ikke dette er så aller verst, men må innrømme at jeg til tider savner Tonj...

NOK EN FLOTT DAG PÅ SOLKYSTEN

Som flere sikkert har fått med seg tok jeg meg en liten ekstra ferie her i Spania etter Iron Man. Dagene har derfor bestått av litt forskjellig og i går var det på tide med en liten feiring av gjen...

EN LITEN DAGSTUR

Dagen begynte med frokost som her nede består av lyst brød, muffins og sjokoladedonut. Etter noe jeg mener er en perfekt frokost, skulle vi ta turen til en fjelltopp i nærheten slik at jeg fikk en ...

MIN FØRSTE IRON MAN ER NÅ ET FAKTUM

Jeg beklager at ventetiden har vært lang, men grunnet ekstremt dårlig nettilgang de siste dagene har det ikke vært mulig for meg å gi dere en raport fra søndagens Iron Man. Men den som venter på no...

DAGEN FØR DAGEN (IronMan Barcelona)

I hele dag har det vært forberedelser her nede i Spania. Først reiste vi til Calella der registrering og sykkel skulle leveres. Da jeg tok sykkelen på en testtur fant jeg ut at noe var galt med bre...

UTPAKKING, LØPING OG KJØPING

Dagen startet med at jeg fikk mitt eget klasskap og beskjed om å pakke ut fra baggen og inn i skapet. Da jeg begynte utpakkingen viste det seg at jeg hadde med meg noen ting som vakte stor interess...

Første dag i Spania

Det var deilig å endelig være i Spania og flyturen tok skikkelig på. I dag våknet jeg ikke før klokken var halv tolv. Vært ute var allerede da helt fantastisk, 25 greder og strålende sol. Det meste...

ON MY WAY TO IRONMAN BARCELONA

Bikeboxen og resten av bagasjen er nå avlevert på Kjevik lufthavn og jeg sitter og venter på at flyet til Barcelona skal ombordstiges. Jeg ser skikkelig frem til å komme ned til varmere strøk og ik...
Sondre

25, Arendal

Jeg er en aktiv triatlet og løper. Ellers driver jeg en del med CrossFit som alternativ trening for triathlon. På denne bloggen kommer jeg til å skrive om min hverdag som idrettsutøver. Fokuset kommer til å dreie seg mye om treninger, konkurranser og kosthold mm. Forespørsler om annonsering, samarbeid og sponsing kan sendes til sondre.solheim@hotmail.com